A 2020. december 31-ig tartó törlesztési moratóriummal kapcsolatos információkAz UniCredit Jelzálogbank Zrt. (a továbbiakban: Jelzálogbank) a veszélyhelyzet megszűnésével összefüggő átmeneti szabályokról és a járványügyi készültségről szóló 2020. éviL VIII. törvény alapján automatikus fizetési haladékot biztosít az erre jogosult ügyfelei részére az alábbiakban felsorolt hitelek esetében. Ennek megfelelően a jogosult ügyfelek a szerződésből eredő tőke-, kamat-, valamint díjfizetési kötelezettségük teljesítésére fizetési haladékot kapnak.
Ha nem kíván élni a moratórium lehetőségével és változatlanul az eredeti szerződési feltételek szerint kívánja törleszteni hitelét, erről, kérjük, tegyen nyilatkozatot bankunk részére. AzUniCredit Jelzálogbank magánszemély ügyfelei ezt a nyilatkozatukat megtehetik:
Tekintettel azonban arra, hogy Ön nem pénzforgalmi számláról, hanem a Jelzálogbank által vezetett hitel-nyilvántartási számláról törleszt, az ide érkező befizetéseit nyilatkozat hiányában is hitele törlesztéseként tudjuk fogadni és könyvelni az alábbiak szerint:
A moratórium előtt megfizetett utolsó törlesztőrészletről a hitelszerződésből vagy, ha annak megkötése óta a törlesztőrészletben változás történt, akkor a Jelzálogbank által legutoljára küldött hitelértesítőből vagy az UniCredit Bank Hungary Zrt. telefonos ügyfélszolgálatán keresztül tájékozódhat. Ha a moratórium megszüntetéséről szóló nyilatkozatának megtételét követően a későbbiekben – a fizetési moratórium jogszabályi időszaka alatt – mégis élni kíván a fizetési moratórium lehetőségével, úgy ahhoz újabb ez irányú nyilatkozat megtétele nélkül is bármikor joga van, a törlesztőrészletek fizetését bármikor felfüggesztheti. Ha az átutalások, befizetések teljesítését megszünteti, az a fizetési moratóriumba való automatikus visszatérést jelenti, így fizetési késedelembe ekkor sem eshet, a késedelem jogkövetkezményei nem állnak be. Kérjük azonban, hogy az egyértelműség és a minél gördülékenyebb lebonyolítás érdekében a törlesztés felfüggesztésére irányuló szándékát lehetőség szerint jelezze előzetesen azUniCredit Bank Hungary Zrt. telefonos ügyfélszolgálatán a 061/20/30/70-325-3200 számon banki munkanapokon 8.00-18.00 óra között. Ha ügyfelünk szerződéses kötelezettségének olyan módon nem tesz eleget, hogy a lejárt és meg nem fizetett tartozásának összege meghaladja a késedelembe esés időpontjában érvényes legkisebb összegű havi minimálbért (2020-ban ez 161 000 forint) és az folyamatosan, 90 napon túl fennáll, akkor a központi hitelinformációs rendszerről szóló 2011. évi CXXII. törvényben (KHR-törvény) foglalt kötelezettségének eleget téve bankunk az alábbi adatokat továbbítja a KHR-be: · az ügyfél azonosító adatai és a szerződésre vonatkozó adatok; · a mulasztás adatai és annak sorsa (a 90 napon túli késedelembe esés időpontja, ebben az időpontban fennálló lejárt és meg nem fizetett tartozás összege, a lejárt és meg nem fizetett tartozás megszűnésének módja és időpontja, a követelés átruházása, perre utaló megjegyzés). Bankunk az adatátadás előtt 30 nappal írásban értesíti ügyfelét arról, hogy ha nem rendezi mulasztását, a fenti adatai bekerülnek a KHR-be (a továbbiakban: 30 napos értesítés az adatátadásról). Tartozásának rendezésére ügyfelünknek a figyelmeztetést követően is van lehetősége; ha a KHR-nek történő adatátadásnak az értesítésben megjelölt várható időpontját megelőzően rendezi tartozását, akkor elkerülheti az adatátadást a KHR-nek. Az adatátadás következménye, hogy – ha a tartozás nem szűnt meg – a mulasztás adatai az átadástól számított 10 évig maradnak a KHR-ben, és ez idő alatt az ügyfél hozzájárulása nélkül is felhasználhatók a hitelképesség vizsgálatához. A tartozás teljesítése (visszafizetése) esetén az adatok a teljesítéstől számított 1 évig maradnak a KHR-ben. A fizetési moratórium időszaka alatt a moratórium alatt álló szerződések esetén a fenti szabályok az alábbiak szerint módosulnak: · a törlesztési moratórium időszaka alatt a késedelem napszáma nem változik, így ha bankunk a moratórium kezdő időpontját (március19.) megelőzően küldte ki a 30 napos előzetes értesítést az adatátadásról, az érvényét veszti, ha a 30 nap a moratórium hatályba lépését követően (a moratórium időszaka alatt) járt volna le; illetve a moratórium időszaka alatt bankunk nem küld ki ilyen jellegű értesítést. · a fizetési moratórium lejáratát követően a késett napok számának nyilvántartása a fizetési moratórium időszakát megelőző módon folytatódik attól a késedelmes napszámtól, amely a fizetési moratórium kihirdetésének napján fennállt (azaz a fizetési moratórium időtartama a 90napos időtartamba nem számít bele); · ha ügyfelünk tartozása a moratórium lejártát követően eléri a késedelembe esés időpontjában érvényes legkisebb összegű havi minimálbér összegét és a fenti feltételekkel számolt késedelmes napok számaeléri a 90 napot, adatait bankunk továbbítja a KHR-be (a KHR-törvény előírásai alapján). · bankunk az adatátadás előtt 30 nappal írásban értesíti ügyfelét. A törlesztési moratórium időszaka alatt bankunk a kormányrendeletnek megfelelően biztosítja a fizetésihaladékot/moratóriumot, így az ez idő alatt esedékes, de meg nem fizetetttörlesztőrészletek miatt nem keletkezik lejárt tartozás. Ha a moratórium kezdő időpontjában ügyfelünknek volt lejárt tartozása, akkor a moratórium időszaka alatt a lejárt tartozás után késedelmi kamat-fizetési kötelezettség nem terheli, és a késedelem egyéb jogkövetkezményei sem állnak be, azonban a lejárt tőketartozásra fennállásának ideje alatt a szerződés szerinti ügyleti kamatot kell fizetnie. A moratórium alatt bankunk kiszámolja és nyilvántartja ezt a kamatot, a megfizetése amoratórium jogszabályi határideje után válik esedékessé. Ügyfeleinknek a törlesztési moratórium időszaka alatt is bármikor lehetőségük van arra, hogy rendezzék a lejárt tartozásaikat. Jelzáloghitele ingatlan fedezetéhez kapcsolódó vagyonbiztosításának, valamint annak engedményezési vagy zálogjogi záradékának módosítására a moratórium miatt nincs szükség. Abban az esetben sem, ha Ön a hitel/kölcsönszerződésére vonatkozóan él a fizetési haladék lehetőségével, és ezért hitelének futamideje meghosszabbodik. A biztosítási szerződés ugyanis önálló szerződéstípus, mely határozatlan időre jön létre, ezért a hosszabbítására nincs szükség. Az engedményezési vagy zálogkötelezetti bejegyzés törlésére pedig csak a bank által kiállított, a hitel visszafizetését igazoló, a bejegyzés törlésére feljogosító nyilatkozat alapján kerülhet sor. A késedelmes hiteltartozásokkal kapcsolatos további hasznos információk honlapunkon „Törlesztési nehézségek esetén” címmel a következő linkre kattintva érhetők el: https://www.jelzalogbank.hu/lakasvasarlasi_hitelek/torlesztesi_nehezsegek_eseten/index.html?defaultLanguage=hungarian A törlesztési moratóriummal kapcsolatos újabb információkkal, legfontosabb új tudnivalókkal tájékoztatónkat folyamatosan frissítjük. A 2021. november 1-től érvényes rendelkezésekről ide kattintva tájékozódhat. A 2021. január 1-től érvényes rendelkezésekről ide kattintva tájékozódhat.
További hírek >> |